„Mokslo studijose pabrėžiamas stiprus švietimo kokybės veiksnys – ikimokyklinis ugdymas. Jis užtikrina sėkmingą mokymąsi visą gyvenimą, asmeninę gerovę ir ne tik. Tai reiškia, kad vaikų patirtis ikimokykliniame amžiuje lemia mokymosi sėkmę ateityje. Įrodyta, kad mokiniai, vaikystėje dalyvavę kokybiškose ugdymo programose, laikę tarptautinius pagrindinių gebėjimų testus (pavyzdžiui, PISA ir PIRLS), pasiekia kur kas geresnių rezultatų, prilygstančių 1–2 mokslo metų pažangai. Tai užtikrina ne tik augančio vaiko gerovę, bet tvarią visuomenės plėtotę“, – teigia profesorė Aušra Kazlauskienė.
Ji pastebi, kad kokybiško šio amžiaus vaikų ugdymo reikšmė verčia kelti aukštus reikalavimus pedagogams. Jų profesionalumui palaikyti ir plėtoti kuriamos įvairios priemonės ir paslaugos. Viena jų – ugdymo(si) priemonių komplektai. Iki šiol penkerių metų vaikams nebuvo pasiūlytas nė vienas sisteminis ugdymo(si) priemonių komplektas, tad „PI KA!“ užpildo šią spragą ir padeda pedagogams organizuoti nuoseklią veiklą su mokytis pradedančiais penkiamečiais.
Pasak profesorės, ikimokyklinukams skirto komplekto naujumas yra tas, kad visose ugdymo(si) priemonių komplekto dalyse laikomasi autorės sumanymą atitinkančios sistemos. Recenzijoje mokslininkė vertina ir tai, kad komplekto autorės, socialinių mokslų (edukologijos) daktarės, mokslinių tyrinėjimų sritis sutampa su leidinio paskirtimi ir idėja. Ji kartu yra ir praktikė, gerai išmananti bendravimo su vaikais ir jų tėvais kasdienybę.
„Sveikintina, kad šio leidinio koncepcijoje pabrėžiama, jog tėvai yra lygiaverčiai parneriai ikimokyklinio ugdymo klausimais ir jų įtraukimas į ugdomąjį procesą lemia vaiko ugdymo(si) sėkmę. Itin svarbu ir tai, kad autorė demonstruoja pasitikėjimą ikimokyklinio ugdymo pedagogais: pedagogo knygoje pateikiama idėjų be rezultato. Taigi pedagogas nėra varžomas vienintelio galimo atsakymo ar sumanymo. Galima teigti, kad minėtame komplekte pateikta sisteminė idėja reprezentuoja į vaiką orientuotą ugdymą(si) (per vaiko patirtį veikiant su vaiku) ir prisidės prie kokybiško ikimokyklinio ugdymo vystymo“, – teigia prof. dr. Aušra Kazlauskienė.
Autorės dr. Ramunės Burškaitienės ugdymo(si) priemonių komplektą „OPA PA draugai PI KA!“ sudaro: pedagogo knyga, plakatai (3 dalys), kūrybinės veiklos užduočių bloknotas, pasiekimų knygelė. Plačiau apie komplektą >>>