Apie Šviesą Dirbkime kartu Naujausios knygos Anonsai Knygų katalogas Mokymo centras MOKYKLA 2013
LT  |  EN
Paieška:
Pagal autorių, pavadinimą, ISBN
Registracija:   
Vardas: Slaptažodis:   
(Ką gausite prisiregistravę?) Slaptažodžio priminimas
Leidiniai pagal klases
Aplankykite
KATALOGAI
Prisijunkite
Pratybos, vadovėliai, kita mokomoji literatūra
Rekomenduojame
National Geographic
LIETUVA - Kompiuterinė enciklopedija
Knygos internetu
Alma Littera
Knygų katalogas
Vadovėliai > Lietuvių mokykloms > Matematika
spausdinti
Viktorija Sičiūnienė, Irma Gecevičiūtė, Regina Radavičienė, Asta Rudienė
FORMULĖ. Matematikos vadovėlis VI klasei. Pirmoji knyga (serija „Šok“)
136 p., spalv. iliustr., minkštas virš.
Formatas: 19,5x26x0,6 cm
Šviesa, 2011 m.
ISBN 9785430053307
Vid. kaina knygynuose 35.90 Lt
Anotacija:
 
FORMULĖ – tęstinis mokomasis komplektas, skiriamas matematikai mokytis VI klasėje. Jame įgyvendinama naujausia matematikos ugdymo programa, ŠOK serijos vadovėliams būdingi principai ir autorių idėjos.
FORMULĖS vadovėlį sudaro dvi knygos. Kiekvienoje knygoje yra penki skyriai, skyrių apibendrinimai ir trijų lygių kartojimo uždaviniai. Kiekvienos knygos gale pateikiami kartojimo uždavinių atsakymai, matematikos terminų žodynėlis. Visų kitų vadovėlio uždavinių atsakymai yra mokytojo knygose. ŠOK serijos vadovėlius jungiančios projektinių darbų temos trumpai pristatomos jau pirmos knygos įvade. Čia apibūdinama ir vadovėlio sandara (ji analogiška V klasės vadovėliui FORMULĖ), pateikiami nurodymai, kaip naudotis vadovėliu.
Vadovėlyje yra daug užduočių, kurios skatina mokinius bendrauti, nuosekliai lavina jų matematinį mąstymą ir problemoms spręsti būtinus gebėjimus. Vadovėlyje daug dėmesio skiriama tam, kad mokiniai suprastų matematikos vidinius ir išorinius ryšius, išmoktų jais naudotis. Šie ryšiai atskleidžiami nagrinėjant įvairias gyvenimiškas situacijas.
Kiekviename vadovėlio skyriuje yra nuorodų į kontrolinių darbų knygelę (iš viso dešimt kontrolinių darbų po tris variantus). Pirmasis kiekvieno kontrolinio darbo variantas pateikiamas kartu su vertinimo instrukcija. Atlikę kontrolinio darbo užduotį ir išnagrinėję jos vertinimo instrukciją, mokiniai gali įsivertinti žinias, geriau pasirengti žinių patikrai. Kiti du kontrolinio darbo variantai pateikiami be sprendimų, o jų atsakymai yra mokytojo knygoje.
Vadovėlio medžiagą papildo ir uždavinynas, kuriame pateikiami trijų lygių uždaviniai. Knygos gale yra visų uždavinių atsakymai.
Mokytojo knygoje pateikiamas teminis planas, pamokų planai, kuriuose nemažai metodinių patarimų, kaip dirbti su mokomuoju komplektu, atsižvelgiant į mokinių patirtį ir poreikius.
 
Leidinio koncepcijos autorė ir temų sudarytoja Viktorija Sičiūnienė.
Matematikos istorijos įdomybių autorius Juozas Banionis.
Serijos dailininkas Agnius Tarabilda.
 
Dailininkai Norbertas Zovė, Rūta Bužinskaitė.
 
Aprašymas:
 
Vadovėlio komplektą FORMULĖ VI klasei sudaro:
  • Vadovėlis (pirmoji ir antroji knyga)
  • Pratybų sąsiuviniai (1-asis ir 2-asis sąsiuvinis)
  • Mokytojo knyga
  • Kontroliniai darbai
  • Uždavinynas.
 
Turinys:
 
Įvadas
Keliaukime drauge
 
1 skyrius. Statistinis tyrimas
1. Tyrimo tikslas ir planas
2. Anketos sudarymas
3. Statistiniai duomenys
4. Dažnių lentelės
5. Grafinis duomenų vaizdavimas
Pakartokime
 
2 skyrius. Skaičių įvairovė
1. Natūralieji ir dešimtainiai skaičiai
2. Paprastosios ir dešimtainės trupmenos
3. Mišrieji skaičiai
Pakartokime
 
3 skyrius. Skaičių magija
1. Lyginiai ir nelyginiai skaičiai
2. Pirminiai ir sudėtiniai skaičiai
3. Skaičiaus dalikliai ir kartotiniai
4. Trupmenų su skirtingais vardikliais palyginimas
Pakartokime
 
4 skyrius. Plokščiosios figūros
1. Gretutiniai ir kryžminiai kampai
2. Daugiakampis, apskritimas ir skritulys
3. Trikampių rūšys
4. Trikampio kampų suma
5. Figūrų braižymas
Pakartokime
 
5 skyrius. Teigiamųjų skaičių sudėtis ir atimtis
1. Natūraliųjų ir dešimtainių skaičių sudėtis ir atimtis
2. Trupmenų su vienodais vardikliais sudėtis ir atimtis
3. Trupmenų su skirtingais vardikliais sudėtis ir atimtis
4. Mišriųjų skaičių sudėtis ir atimtis
5. Šventinė aritmetika
Pakartokime
 
Temų uždavinių atsakymai
Kartojimo uždavinių atsakymai
Žodynėlis
Iliustracijų šaltiniai
 
Ištrauka:
 
Įvadas
 
􀁑 Šis matematikos vadovėlis yra vienas iš gausios ir darnios „Šok“ serijos vadovėlių šeimos. Jis panašus į kitus tos serijos vadovėlius savo sandara ir užduočių sistema. Visų šios serijos dalykų vadovėlius taip pat jungia keletas bendrų – projektinių – temų.
􀁑 Vis dėlto kiekvieno dalyko vadovėlis turi ir savo ypatumų. Kuo ypatingas šis vadovėlis? Jis nuolat kviečia pasitelkti ir lavinti vaizduotę, mokytis logiškai mąstyti, žingsnelis po žingsnelio artėti prie tūkstantmečiais žmonijos puoselėto matematikos mokslo lobyno.
􀁑 Savo kelią į nuostabų ir stebuklingą matematikos pasaulį galima rasti tūkstančiais būdų. Dirbdami kartu, į jį ateisite greičiau. Kad eiti būtų lengviau, susipažinkime su vadovėlio sandara.
􀁑 Vadovėlį sudaro dvi knygos, o jas – dešimt skyrių, suskirstytų į temas. Kai kurios temos dar turi potemius. Perskaitę temų tekstus, išnagrinėję ir aptarę aprašytas situacijas ar pavyzdžius, nedelsdami kibkite į darbą – spręskite uždavinius, atlikite įvairias mokytojo paskirtas užduotis. Vienos jų skatins įgyti žinių, kitos – mąstyti, pagrįsti savo samprotavimus, dar kitos išmokys kalbėti apie matematiką ir pasitikrinti, ar gerai supratote tai, ką mokėtės.
􀁑 Būkite atsakingi už savo mokymąsi. Jeigu kas nors bus neaišku, drąsiai kreipkitės į mokytoją. Jis ne tik patars, kokias užduotis ir kaip geriau atlikti, bet ir padės.
􀁑 Kiti vadovėlio Formulė komplekto leidiniai: pratybų sąsiuviniai, kontrolinių darbų knygelė, uždavinynas – padės lavinti jūsų kūrybiškumą, mokytis jums priimtiniausiu būdu.
 
 
Keliaukime drauge
 
Netrukus
  • Sužinosime, koks yra pagrindinis matematikos mokymosi tikslas.
  • Suprasime, kad matematikos ir kitų mokomųjų dalykų žinios susijusios.
  • Sužinosime, kurių temų mokysimės VI klasėje ir kokiai praktinei veiklai skirsime dėmesio.
 
Matematikos vadovėlio Formulė komplektą, kaip ir penktoje klasėje, sudaro vadovėlis (dvi knygos), du pratybų sąsiuviniai, kontrolinių darbų knygelė ir uždavinynas.
Kokias komplekto dalis ir kokius sąsiuvinius reikia atsinešti į matematikos pamoką? Pasitarkite su savo mokytoju – jis jums nurodys.
Keliaudami drauge su Formule, drąsiai ženkite jos puslapiais. Noriai bendradarbiaudami tarpusavyje ir su mokytoju, tikrai įgysite naujų žinių ir įgūdžių, įdomios mokymosi patirties. Kartu žingsnelis po žingsnelio lavinsite savo matematinį mąstymą, protines galias, kūrybiškumą, gebėjimą spręsti gyvenimiškas problemas. Tai – visų mūsų svarbiausias mokymosi tikslas.
Šiame vadovėlyje jūsų laukia net 10 įdomių temų:
1. Statistinis tyrimas
2. Skaičių įvairovė
3. Skaičių magija
4. Plokščiosios figūros
5. Teigiamųjų skaičių sudėtis ir atimtis
6. Erdvinės figūros
7. Teigiamųjų skaičių daugyba ir dalyba
8. Tiesioginis proporcingumas
9. Reiškiniai, lygtys, nelygybės
10. Perimetras, plotas, tūris
Mokantis šių temų, jums prireiks ne tik penktoje klasėje įgytų matematikos žinių. Stenkitės mokytis visų dalykų, nes vienų dalykų žinios tikrai pravers per kitų dalykų pamokas. Pavyzdžiui, lietuvių kalbos žinios padės taisyklingai užrašyti uždavinių sprendimus, užsienio kalbų ir informacinių technologijų žinios – rasti reikalingos informacijos internete. Per gamtos pamokas teks taikyti matematikos žinias, o per technologijų pamokas braižyti diagramas, įvairius brėžinius, o gal net panorėsite pasigaminti patiekalų... O kiek įdomių istorinių faktų jūsų laukia skiltyse ,,Tai įdomu!“. Šiame vadovėlyje gausu kūrybinių užduočių, galvosūkių iš įvairių gyvenimo sričių.
Šiemet jūsų laukia ir keli įdomūs projektai:
• projektas ,,Statistinis tyrimas“, kurio metu sudarysime apklausos anketą, apklausime mokinius, išanalizuosime gautus atsakymus, juos pavaizduosime ir padarysime išvadas;
• projektas ,,Kalendoriuje – šventinės Kalėdų dienos“, kurį atlikdami mokysimės kurti įdomius, įvairiapusiškus, žaismingus uždavinius kalėdine tematika;
• praktinis darbas ,,Mano klasė“, kurio metu braižysime savo klasės planą;
• projektas ,,Žmogus keičia Žemę“, kurio metu prisiminsime, kodėl reikia saugoti gamtą ir kaip tai daryti, susipažinsime su kai kuriais Lietuvoje gyvenančiais paukščiais ir spręsime įvairius uždavinius apie Lietuvos paukščius.
Kiekvienas kito dalyko „Šok“ serijos vadovėlis pasiūlys, kaip šiame vadovėlyje esančias projektų temas galima išplėtoti. Tai bus puiki proga pajusti, kad visas pasaulis be galo susijęs, kad kiekvienas esame – vieno didelio pasaulio smiltelė.
Linkime niekada nesustoti savęs pažinimo kelyje.
Dabar siūlome visiems kartu pasvarstyti, o paskui kiekvienam pabandyti sukurti savąjį matematikos mokymosi sėkmės receptą.
,,Mano matematikos mokymosi sėkmės formulė“:
1. Kai man neaišku, kaip atlikti darbą, klausiu mokytojo, klasės draugų.
2. Apgalvoju, apmąstau, ką nauja sužinojau per pamokas.
3. Namų darbus stengiuosi atlikti savarankiškai ir sąžiningai.
4. Atidžiai nagrinėju, kas parašyta vadovėlyje.
5. Rūpinuosi, kad neliktų neišsiaiškintų klausimų, ir padedu kitam išsiaiškinti, jei jam reikia pagalbos.
 
 
2 skyrius. Skaičių įvairovė
 
Kasdieniame gyvenime nuolat susiduriame su įvairiais skaičiais. Žinodami jų užrašymo būdus, veiksmų taisykles bei savybes ir mokėdami jas taikyti, geriau orientuosimės aplinkoje. Šiame skyriuje ne tik prisiminsite, kaip skaitomi, rašomi, palyginami ir apvalinami natūralieji ir dešimtainiai skaičiai. Daug dėmesio skirsite paprastosioms trupmenoms ir mišriesiems skaičiams. Ieškosite ryšių tarp įvairiausių skaičių ir jų užrašymo būdų. Tai tikrai padės jums geriau juos suprasti.
 
1 Natūralieji ir dešimtainiai skaičiai
 
Netrukus
  • Prisiminsime, kokie skaičiai vadinami natūraliaisiais, kokie – dešimtainiais.
  • Prisiminsime, kaip skaitomi ir rašomi natūralieji ir dešimtainiai skaičiai.
  • Prisiminsime, kaip palyginami ir apvalinami natūralieji ir dešimtainiai skaičiai.
 
Penktoje klasėje susipažinote su natūraliaisiais ir dešimtainiais skaičiais. Prisiminkime, kaip jie skaitomi ir rašomi.
Įsižiūrėkite į paveikslėlį. Kuriose nuotraukose skaičiai yra natūralieji, o kuriose – dešimtainiai? Perskaitykite juos.
Perskaitykite toliau pateikiamą straipsnio ištrauką, aiškiai tardami skaičius. Paskui išrinkite juos iš teksto ir užrašykite žodžiais.
Sportininkai nuolat garsina šalį. Pasaulio rekordus gerino nemažai Lietuvos sportininkų. 1958 m. Birutė Zalagaitytė-Kalėdienė ietį numetė 57,49 m ir 9 cm pagerino ankstesnį pasaulio rekordą.
Šuolininkė į tolį Vilhelmina Bardauskienė 1978 m. tapo pirmąja moterimi, pasaulyje įveikusia 7 m ribą – ji Kišiniove (Moldova) nušoko 7,07 m.
Perskaitykite tekstą, išrinkite skaičius ir užrašykite juos skaitmenimis.
Lietuvos Respublika. Lietuvos plotas yra šešiasdešimt penki tūkstančiai trys šimtai kvadratinių kilometrų. Bendras Lietuvos sienos ilgis – tūkstantis septyni šimtai trisdešimt keturi kilometrai.
Didžiausi atstumai: iš rytų į vakarus – trys šimtai septyniasdešimt trys kilometrai, iš šiaurės į pietus – du šimtai septyniasdešimt šeši kilometrai.
Aukščiausių kalvų aukščiai:
Aukštojo kalno – du šimtai devyniasdešimt trys sveiki ir aštuonios dešimtosios metro;
Juozapinės kalno – du šimtai devyniasdešimt trys sveiki ir šešios dešimtosios metro;
Kruopinės kalno – du šimtai devyniasdešimt trys sveiki ir keturios dešimtosios metro.
Prisiminkime, kaip palyginami ir apvalinami natūralieji ir dešimtainiai skaičiai.
Surašykite ilgiausių Lietuvos upių ilgius mažėjimo tvarka: Venta – 346 km, Mūša (Lielupė) – 284 km, Nemunas – 937 km, Šešupė – 298 km, Neris – 510 km.
Surašykite didžiausių Lietuvos ežerų užimamus plotus didėjimo tvarka: Dusia – 23,3 km², Luodis – 13,2 km², Drūkšiai – 44,8 km², Dysna – 24,4 km², Sartai – 13,3 km².
Lentelėje nurodyta, kiek gyventojų metų pradžioje turėjo didžiau si Lietuvos miestai.
 
 
2007 m.
2008 m.
Vilnius
542 782
544 206
Kaunas
358 111
355 586
Klaipėda
185 936
184 657
Šiauliai
128 397
127 059
Panevėžys
114 582
113 653
Alytus
68 835
68 304
 
1. Įsižiūrėkite į duomenis ir padarykite išvadą apie gyventojų skaičiaus kitimą didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
 
2. Suapvalinkite 2007 m. duomenis iki dešimčių.
Pavyzdys. 542 782 ≈ 542 780.
 
3. Suapvalinkite 2008 m. duomenis iki šimtų.
Pavyzdys. 544 206 ≈ 544 200.
 
4. Užrašykite, kiek tūkstančių gyventojų šiuose miestuose buvo 2007 m. Atsakymą suapvalinkite iki dešimtųjų.
Pavyzdys. 542 782 ≈ 542,8 tūkst.
 
5. Užrašykite, kiek tūkstančių gyventojų šiuose miestuose buvo 2008 m. Atsakymą suapvalinkite iki šimtųjų.
 
Pavyzdys. 544 206 ≈ 544,21 tūkst.
 
Didžiausių Lietuvos miškų masyvų plotai yra 587 km², 427 km², 1450 km², 375 km², 911 km². Diagramoje taip pat matote didžiausių Lietuvos miškų masyvų pavadinimus.
a) Pasakykite apytikslį kiekvieno miškų masyvo plotą.
b) Surašykite pateiktus miškų masyvų pavadinimus plotų mažėjimo tvarka.
Visi kartu aptarkite, kuo panašus yra natūraliųjų ir dešimtainių skaičių skaitymas, rašymas ir apvalinimas. Kuo skiriasi?
 
Tai įdomu!
• Daug kas girdėjome tokius skaičių pavadinimus: milijardas, trilijonas, kvadrilijonas, kvintilijonas. Tačiau ne visose šalyse šie pavadinimai reiškia tą patį skaičių. Pavyzdžiui, rašoma:
bilijonas (pranc. billion):
1. milijardas; 2. kai kuriose šalyse (Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje) – skaičius, išreikštas vienetu su 12 nulių (milijonas milijonų);
kvadrilijonas (pranc. quadrillion) – skaičius, išreikštas vienetu su 15 nulių; kai kuriose šalyse (Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje) – vienetas su dvidešimt keturiais nuliais;
kvintilijonas (pranc. quintillion) – skaičius, išreikštas vienetu su 18 nulių; kai kuriose šalyse – vienetas su 30 nulių;
trilijonas (pranc. trillion) – tūkstantis milijardų (bilijonų); skaičius, išreikštas vienetu su 12 nulių; kai kuriose šalyse (Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje) – vienetas su 18 nulių.
• Nevienodai įvairiose šalyse vartojamas ir kablelis rašant skaičius. Pavyzdžiui, mes 3,142 suprantame kaip skaičių, šiek tiek didesnį už 3, o amerikiečiai – didesnį už 3 tūkstančius. Skaičių trys sveiki ir šimtas keturiasdešimt dvi šimtosios jie užrašo taip: 3.142. Kadangi į Lietuvą dabar plūsta daug įvairios užsienio informacijos, dažnam kasdien tenka aiškintis, ką reiškia taškas arba kablelis.
 
Uždaviniai
2. Perskaitykite natūraliuosius skaičius:
a) 307; b) 4 003; c) 69 901;
d) 524 673; e) 2 070 000; f) 53 600 301.
 
3. Perskaitykite dešimtainius skaičius:
a) 32,7; b) 6,27; c) 0,029;
d) 0,247; e) 1,111; f) 10,003.
 
4. Šiuos natūraliuosius skaičius užrašykite skaitmenimis:
a) šeši šimtai penkiasdešimt trys tūkstančiai penki šimtai du;
b) trys šimtai aštuoniasdešimt keturi tūkstančiai aštuoni;
c) aštuoni milijonai aštuoni šimtai šešiasdešimt tūkstančių keturiasdešimt trys;
d) milijonas aštuoniasdešimt du tūkstančiai dvidešimt vienas.
 
5. Rimantas ant lapelio užrašė skaičių, kurį sudaro vienetas ir šimtas nulių. Jis teigia, kad tai yra pats didžiausias natūralusis skaičius.
a) Ką apie tai manote jūs?
b) Koks yra mažiausias natūralusis skaičius?
 
6. Šiuos dešimtainius skaičius užrašykite skaitmenimis:
a) dvidešimt trys sveiki ir penkios dešimtosios;
b) trylika sveikų ir septyniolika šimtųjų;
c) nulis sveikų ir trys šimtosios;
d) trys sveiki ir septyniolika tūkstantųjų.
 
7. Palyginkite skaičius:
a) 7 908 ir 7 899; b) 13 472 ir 13 462; c) 267 500 ir 265 700;
d) 3,8 ir 2,8; e) 5,407 ir 5,472; f) 0,3100 ir 0,311.
 
9. Suapvalinkite natūraliuosius skaičius:
a) 562, 879, 1 945, 12 673 iki dešimčių;
b) 321, 573, 3 752, 59 993 iki šimtų;
c) 1 201, 7 640, 8 593, 23 495 iki tūkstančių.
 
10. Suapvalinkite dešimtainius skaičius:
a) 11,67; 4,19; 200,451; 0,789 iki vienetų;
b) 2,07; 9,12; 10,092; 5,9714 iki dešimtųjų;
c) 1,423; 13,537; 7,0921; 4,597 iki šimtųjų.
 
12. Suapvalinkite skaičių 7495,1584:
a) iki dešimčių; b) iki šimtų;
c) iki šimtųjų; d) iki dešimtųjų.
 
Tai įdomu!
• Statistikos departamento duomenimis (2008 m.), Vlniaus gatvių apytikslis ilgis yra 947 km, Kauno – 780 km, Klaipėdos – 301,6 km, Šiaulių – 348 km, Panevėžio – 211 km.
• Ar žinote, kad Lietuvoje yra 49 aukštosios mokyklos: 22 universitetai ir 27 kolegijos?
 
 
5. Šventinė aritmetika
 
Netrukus
  • Sužinosime, kur ir kaip galima rinkti reikiamą informaciją apie Kalėdas.
  • Pritaikysime įgytas matematikos žinias, kurdami uždavinius.
  • Sužinosime, kuo ypatingas skaičius 12.
  • Išmoksime atlikti porą matematinių triukų.
 
1. Rengiamės projektui ,,Kalendoriuje – šventinės Kalėdų dienos“
Didžiausia ir daugelio mūsų labiausiai laukiama metų šventė yra Kalėdos. Ši senas šaknis turinti žiemos saulėgrįžos, saulės sugrįžimo šventė lietuviams svarbi kaip šeimos, žmogaus dvasinio gyvenimo šventė.
Europoje, paplitus krikščionybei, senosios tradicijos susipynė su naujomis ir Kalėdas imta minėti kaip Jėzaus gimimo šventę.
Šiuolaikiniame pasaulyje Kalėdos tapo ir švente, susijusia su dovanų pirkimu bei dovanojimu, Kalėdų Seneliu ir pan. O mokiniams Kalėdos primena, kad artėja smagių žiemos atostogų metas.
Siūlome dalyvauti projekte ,,Kalendoriuje – šventinės Kalėdų dienos“.
Projekto tikslas – susiskirsčius grupėmis, surinkti įvairios medžiagos apie Kalėdas ir, ja pasinaudojus, sukurti kuo įvairesnių, įdomesnių ir žaismingesnių uždavinių. Grupės darbą reikės pristatyti klasės draugams.
Projekto etapai:
1. Reikiamos informacijos rinkimas pasirinkta tema. Galima naudotis įvairia literatūra, žurnalais, laikraščiais, reklaminėmis skrajutėmis, internetu ir pan.
2. Informacijos, tinkančios uždaviniams kurti, atrinkimas.
3. 5–10 įvairių rūšių (testinių, struktūrinių, žodinių ir pan.) uždavinių kūrimas naudojantis surinkta informacija ir tų už davinių sprendimas.
4. Sukurtų uždavinių pateikimas didelio formato popieriaus lape. Sukurtų uždavinių sprendimų ir atsakymų pateikimas kitoje lapo pusėje.
5. Grupės darbo pristatymas klasėje.
 
Siūlomos projekto kryptys:
I. Kalėdos – šeimos ir sielos šventė
Per Kūčias ir pirmąją Kalėdų dieną žmonės įvairiais burtais siekė atspėti ir padidinti būsimų metų sėkmę. Pirmąją dieną drausta vaikščioti į svečius (svečiuodavosi tik Kalėdų Senelis), antroji buvo pramogų ir žaidimo diena.
Surinkite informacijos apie lietuvių kalėdines tradicijas, kalėdinę eglutę, jos puošimą, žaisliukus, girliandas, namų dekoravimą ir pan.
 
II. Kalėdinės dovanos
Kalėdos – dovanų metas. Dovanos gali būti tiek tradicinės (įvairūs daiktai, pirkti parduotuvėje), tiek netradicinės (išvyka, susitikimas su įdomiu žmogumi ar pačių pagamintas minkštas žaislas, sukurtas eiliuotas sveikinimas). Paieškokite informacijos apie kalėdines nuolaidas tradicinėms dovanoms, pagalvokite, kiek ir kokių medžiagų reikia savo gamybos dovanai.
 
III. Kelionė pas Kalėdų Senelį į Laplandiją
O kodėl nenuvykus pas Kalėdų Senelį į Laplandiją? Nors svajonėse!
Sukaupkite informacijos apie tokios kelionės kainą, kelionės trukmę, Kalėdų Senelio pašto darbą ir pan.
 
Tai įdomu!
Laplandija (samių kalba – Sapmi, suomių kalba – Lappi, švedų ir norvegų kalba – Lappland) yra Suomijos provincijos ir Švedijos regiono pavadinimas.
 
2 Projekto uždavinių kūrimas
Informacijos jau surinkote ir kyla klausimas, kaip ją panaudoti. Prasideda įdomiausia darbo dalis – uždavinių kūrimas. Pa nagrinėkime keletą pavyzdžių, kaip atrodo rasta informacija ir kokie gali būti su ja susiję uždaviniai visose jums siūlomose projekto kryptyse.
 
I. Kalėdos – šeimos ir sielos šventė
1 uždavinys. Kūčių stalui mama iš obuolių padarė neįprastą eglutę.
a) Jai pagaminti prireikė 48 obuolių, kurių kiekvieno masė yra apie 80 g. Kokia yra šios eglutės be padėklo masė?
b) Kibirėlio aukštis 32 cm, o pačios eglutės – 5,1 dm. Koks yra mamos kompozicijos aukštis metrais?
 
2 uždavinys. Šeima sumanė, artėjant šventėms, duris papuošti girlianda ir kalėdiniu vainiku.
a) Kiek metrų girliandos joms reikės, jeigu durų aukštis 2,5 m, o plotis 0,8 m?
b) Kiek iš viso kainuos durų papuošalai, jei kalėdinio vainiko kaina 38 Lt, o girliandos – 42,6 Lt?
c) Kiek šeima sumokėtų už šį pirkinį, jei pasinaudotų 20 % kalėdine nuolaida? Kiek litų sutaupytų šeima, pirkdama su nuolaida?
 
3 uždavinys. Iš paveikslėlyje pavaizduotų 15 detalių: žvaigždučių ir skrituliukų, Kamilė nori pagaminti girliandą eglutei. Kuris iš teiginių teisingas?
A Skrituliukų skaičius girliandoje yra pirminis skaičius.
B Žvaigždučių skaičius yra nelyginis.
C Skrituliukų skaičius yra visų detalių skaičiaus daliklis.
 
Galvosūkiai
 
Kvadratiniame Kalėdų Senelio kieme, jo centre, stovi papuošta eglutė. Budėti prie jos palei kiekvieną kiemo sieną Kalėdų Senelis pastatė po 4 nykštukus ir išėjo. Po kurio laiko grįžęs pastebėjo, kad budėjimo postų yra per mažai, tad prie kiekvienos sienos surikiavo po 5 nykštukus. Netrukus persigalvojo – prie kiekvienos sienos sustatė po 6 nykštukus. Kaip kaskart jam pavyko taip sustatyti tuos pačius nykštukus?
 
Leidinio įvertinimas
Įvertinkite leidinį
Rekomenduokite draugui
Komentarai:
vardas:  el. paštas: 
Apačioje esantį kodą įrašykite į laukelį dešinėje
2003, Šviesa. All rights reserved. solution: gaumina Pastabas ir pasiūlymus siųskite webmaster@sviesa.lt